Ahad, 6 September 2020

SUPER STREET FIGHTER II THE NEW CHALLENGERS

Super Street Fighter II The New Challengers adalah permainan pertarungan head-to-head yang dihasilkan oleh Capcom dan awalnya diluncurkan sebagai permainan arcade pada tahun 1993. Ini adalah permainan keempat dalam sub-siri Street Fighter II dari permainan Street Fighter, setelah Street Fighter II Hyper Fighting.


Semua dua belas watak dari permainan Street Fighter II sebelumnya kembali, dengan banyak teknik asas dan khas mereka diperbaiki untuk menyesuaikan keseimbangan keseluruhan. Beberapa watak mendapat teknik khas baru seperti Ryu's Fire Hadōken yang dinamakan semula sebagai Shakunetsu Hadōken dalam siri Street Fighter Alpha, Flaming Shoryuken untuk Ken, Zangief's Atomic Buster, dan M. Bison's Devil Reverse.

Empat watak baru juga diperkenalkan ke permainan selain daftar yang kembali, memperluas jumlah watak yang dapat dimainkan menjadi enam belas. Watak baru adalah T. Hawk, seorang pejuang pribumi dari Mexico yang tanah air nenek moyangnya diambil darinya oleh Shadaloo, Fei Long, bintang filem Hong Kong yang ingin menguji seni mempertahankan diri terhadap lawan sebenar, Dee Jay, pemuzik kickboxing dari Jamaica mencari inspirasi untuk lagu seterusnya, dan Cammy, ejen pasukan khas wanita berusia 19 tahun dari England dengan masa lalu yang penuh misteri yang terikat dengan M. Bison.

Walaupun penambahan empat watak baru, jumlah perlawanan melawan komputer dalam mod pemain tunggal tidak berubah pada 12. Lapan lawan dipilih secara rawak, diikuti oleh empat Shadaloo Bosses iaitu Balrog, Vega, Sagat, dan M. Bison.


Nak main? Klik 👇

SNES


Sega Genesis


Arcade



Sumber: RetroGames


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan