Ahad, 13 September 2020

SUPER STREET FIGHTER II TURBO THE ULTIMATE CHAMPIONSHIP

Super Street Fighter II Turbo The Ultimate Championship adalah permainan pertempuran yang dilancarkan untuk arcade oleh Capcom di Jepun pada 23 Februari 1994, di Amerika Utara pada 23 Februari dan 26 Mac 1994 (beta) dan di Eropah pada bulan Mac 1994 (beta). Ini adalah ansuran kelima dalam sub-siri Street Fighter II permainan Street Fighter, setelah Super Street Fighter II The New Challengers.


Super Street Fighter II Turbo membolehkan pemain bermain sebagai versi watak dari Super Street Fighter II asal selain rakan biasa mereka dalam permainan dengan memasukkan kod untuk setiap watak. Karakter akan dimainkan seperti yang mereka lakukan di Super Street Fighter II, dengan perbezaan yang halus. Sebagai contoh, versi alternatif dari Sagat di Super Turbo sekarang dapat membatalkan sepakan ringannya ke gerakan khusus, sedangkan di Super Street Fighter II dia tidak boleh.

Super Street Fighter II Turbo juga menyaksikan pengenalan watak rahsia pertama siri ini, Akuma atau Gouki di Jepun. Akuma hanya boleh dimainkan sebagai watak rahsia. Dia dapat digunakan dengan memasukkan kod di layar pilih pemain. Walaupun dalam bentuk yang lemah ini, dia adalah watak yang paling kuat dalam permainan, dan secara historis telah dilarang dalam semua pertandingan kompetitif permainan, termasuk versi Super Turbo yang dikemas kini.


Nak main? Klik 👇

Arcade



Sumber: RetroGames


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan